8 sposobów na darmową reklamę w internecie


Artykuł będzie prostym wstępem do tego, co będziemy publikować w przyszłości.
Omówimy w nim kilka najważniejszych i podstawowych opcji. Szersze rozwinięcie będzie omówione w przyszłych artykułach.

1. Facebook 

Na początek jeden z najpopularniejszych portali, na którym możemy się promować za darmo - Facebook.
Na Facebooku możemy promować się na wiele sposobów ale dzisiaj mówimy trzy podstawowe opcje.

1.1 Profil osobisty

Profil osobisty to najprostszy i najbardziej popularny sposób na promocję w internecie. Można na nim pokazywać swoją pracę i pasję, dzięki czemu ktoś z Waszych znajomych, bądź  ze znajomych znajomych może poznać Twoje zdolności lub usługi. 

1.2 Fanpage

Fanpage to kolejny sposób na darmową promocję w internecie. Jego założenie nic nie kosztuje, a może równie dobrze służyć w zamian za stronę www.  Niestety ma on pewne ograniczenia jeżeli chodzi o dostępność i dotarcie do osoby z zewnątrz.  Często fanpage mają zaniżoną oglądalność na Facebooku, gdyż portal wymaga ich płatnych promocji, jednak są i tak świetną możliwością . Jeśli jeszcze go nie masz - załóż. Ludzie bardzo często wpisują w wyszukiwarkę fejsa, aby sprawdzić czy taka firma istnieje. Zdjęcia i przedstawianie życia firmy na fanpagu zwiększa zaufanie do Twojej działalności.  

3. Grupy na Facebook 

Grupy na Facebooku to jeden z najciekawszych sposobów na promocję możesz założyć grupę dotyczącą jakiegoś ogólnego tematu, który wiąże się Twoim biznesem. Grupy mają tą przewagę nad innymi opcjami Facebooka, że bezpośrednio wszyscy uczestnicy mogą dodawać się sami, jaki również jeżeli coś udostępnisz to będą dostawać automatycznie powiadomienia. Jest wiele przykładów dobrze zrobionych grup, więc zachęcamy do spojrzenia na Facebooka. Później zaprezentujemy nasze propozycje na grupy. 

2. Instagram

Instagram to ostatnio jeden z najlepszych portali do darmowej promocji w Internecie. Nie jest on jeszcze tak popularny jak Facebook, ale zdobywa coraz większe grono użytkowników. Instagram nad Facebookiem ma tę przewagę, że informacje są krótkie i treściwe, gdyż opierają się na zdjęciach i krótkich filmach.

Znakomitą opcją Instagrama jest to, że każdy post, który zalajkujesz swojemu obserwującemu, będzie mu się wyświetlał z nazwą Twojej firmy bezpośrednio na wyświetlaczu jego telefonu - oczywiście jeżeli ma ustawione powiadomienia. Jest to świetna opcja do tak zwanego przypominania o swoim produkcie, marce bądź usłudze. 
Instagram jest również świetną alternatywą do pozyskiwania klientów spoza twojego obszaru, gdyż dzięki niemu możesz docierać do praktycznie całego świata.

3. YouTube

To jeden z portali, o którym chyba każdy ktokolwiek korzystał z Internetu, słyszał. Na Youtubie możesz prezentować swoją pracę, produkować filmiki z poradami w danym zakresie jak i również odpowiadać na pytania zainteresowanych. Jest świetnym sposobem komunikacji pomiędzy Twoim interesem a klientem. 
Główna przewaga YouTuba nad innymi portalami jest taka, że znakomicie pozycjonuje się on również w wyszukiwarce. Jeżeli w Googlach ktoś wpisze dane zapytanie, to filmiki z YouTuba będą wyświetlane w pierwszej kolejności nad innymi artykułami, blogami bądź stronami firmowymi.

4. Google +

Google plus jest odpowiednikiem Facebooka lub czymś na wzór portalu społecznościowego.
Niestety Google + nie jest tak popularny. Zasięg jest dosyć mały, jednak nigdy nie wiadomo czy w przyszłości się to nie zmieni, dlatego warto nim się zainteresować. Jednak nie poświęcaj na niego całej swojej energii.

5. Twitter

Twitter to bardzo popularny portal, na którym można umieszczać krótkie informacje tekstowe niestety w mniejszych kręgach nie jest on jeszcze  tak popularny. To dobre narzędzie w kręgach medialnych, politycznych bądź marketingowych. Twitter jest to portal, który pomaga w  dotarciu do ogólnopolskiego grona widzów.


6. Blog

Blog jest świetnym sposobem na promocję dla tych, którzy uwielbiają pisać i dzielić się swoją wiedzą na internetowej platformie. Możesz zamieszczać tam tak samo jak i na YouTubie czy  Facebooku wszystkie swoje doświadczenia i porady. 
Blogi również są bardzo dobrą bazę do pozycjonowania stron internetowych.

My proponujemy Ci dwie największe platformy blogowe:
Wrodpress oraz Blogger. Więcej na ich temat w przyszłości. ;)

7. Darmowe portale ogłoszeniowe

W Internecie jest mnóstwo portali, które oferują darmowe ogłoszenia najbardziej popularne z nich to:
Olx, Gumtree, Lento oraz wiele wiele lokalnych portali, które są w prawie każdym mieście i oferują dodawanie darmowych ogłoszeń. 
Genialne miejsca na sprzedaż i promocje swoich usług.

8. Mailing 
To jedna z najbardziej skutecznych opcji promocyjnych dla Twojej firmy. Dlaczego nazywamy to sposobem darmowym? Każdy z Twoich klientów może zostawić swojego maila i dzięki temu możesz mu wysyłać Newslettery, informacje lub promocje, które odbywają się w Twoim biznesie.
Każda Firma - niezależnie od tego czy jest mała czy duża, powinna budować bazę swoich maili, dzięki temu utrzyma stałe relacje ze swoimi klientami.


Komentarze

Popularne posty