3 sposoby na wykorzystanie konkurencji w biznesie.



         Idąc za naszą misją publikowania, konkretnych materiałów do przeczytania "przy kawie", dziś opiszemy w jaki sposób konkurencja może być Twoim marketingowym mentorem. ;) 


        Konkurencja na pewnym poziomie jest kluczowym elementem rozwoju naszego biznesu. 
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jak odpowiednio ją wykorzystać, aby Twój biznes stawał się coraz bardziej efektywny? 
Z pewnością tak, jednak pomijając wiele szczególnych detali. Dziś poznasz sekret piorunującej dynamizacji Twojego biznesu, czyli jak uczyć się od konkurencji.

1. Od czego zacząć naukę od konkurencji? 

Nie chodzi tutaj o naśladowanie konkurencji, ponieważ aż 95% firm nie podejmuje świadomych decyzji biznesowych. Większość decyzji opierana jest na przeczuciu, a nie na testach i analizach danych. Nauka od konkurencji jest przede wszystkim nauką na błędach. Co zaskakujące, najlepiej jest uczyć się nie od liderów, których etap rozwoju jest jeszcze daleko przed Tobą, ale od firm będących o jeden poziom rozwoju wyżej niż Ty.

2. Co cieszy się największą sprzedażą i popularnością?

Aby dowiedzieć się jakie produkty cieszą się największą sprzedażą, śledź strony konkurencyjne. Popularne produkty o wysokiej sprzedajności oznaczone są jako bestsellery. 
Rzadziej wyróżniane są produkty popularne, ale równie łatwo możemy je znaleźć segregując produkty według ich popularności.

3. Czym zainteresowani są czytelnicy i klienci?

Aby poznać tematy, którymi zainteresowani są czytelnicy nie musisz przeprowadzać żadnych ankiet. Wszystko powie Ci ilość kliknięć w przyciski społecznościowe „Lubię to”, „+1” lub „Pin it” pod artykułami, żywiołowość konwersacji w komentarzach oraz ilości linków przychodzących skierowanych na stronę z danym artykułem (sprawdzisz to używając: Open
Site Explorer, Majestic SEO, Ahrefs).

Oczywiście, szerzej rozwiniemy ten temat w przyszłości. Jeśli macie pytania i uwagi - piszcie śmiało. Chętnie pomożemy ;)

Komentarze

Popularne posty